top of page

מניעת פציעות ושיפור מקצועי: הפיזיותרפיסט של נבחרת הולנד בישראל

באיגוד השחייה ממשיכים לעבוד ולשפר את השחייניות והשחיינים הישראלים בעזרת מומחים מהעולם, וכעת מי שהגיע לישראל, בשיתוף פעולה עם אתנה ורפואת הספורט של מכון וינגייט, הוא יאן הארפר, הפיזיותרפיסט של נבחרת הולנד בשחייה ומומחה בעל שם עולמי בתחומו.

יאן הארפר ואנדראה מורז

הארפר, שנחת בארץ ביום רביעי, העביר אתמול (חמישי) סדנה מקיפה לפיזיותרפיסטים של רפואת הספורט במכון וינגייט, בהם כמובן גם הפיזיותרפיסטים הבכירים אשר עובדים עם איגוד השחייה.

היום נערכו מבדקי מניעת פציעות לשמונה שחייניות טופ טיפ של אתנה ושתי שחייניות טופ טים נוספות מהשחייה האומנותית. במבדקים אלו, כל שחיינית נבדקה במגוון תרגילים, במטרה למצוא את הנקודות החלשות שבגללן תוכל להופיע אצלה פציעה, או שמא כבר מתחילה להופיע.

ההשתלמות לפיזיותרפיסטים

כיום ברפואת הספורט, אחת המטרות העיקריות בחייו של ספורטאי היא מניעת פציעות מראש, ולא טיפול בהן לאחר שהן כבר חמורות, וגם בישראל הדבר מיושם לא מכבר. כל המבדק צולם ויועבר למאמנים ולמאמנות, וכן לשחייניות עצמן, בנוסף לניתוח כתוב, על מנת שיוכלו להפיק ממנו את המירב.

יאן הארפר ונגה זילברברג

מחר, ימשיך הארפר את פעילותו עם שחייניות סגל טופז של אתנה. כ-25 בנות הסגל הצעיר יגיעו למכון וינגייט ליום מרוכז, שיכלול שלושה אימונים: אימון אחד שיוקדש לגמישות, השני לתנועתיות וליציבות והשלישי הוא אימון פיזיותרפיה במים.

מי שמנהל ומרכז את ההשתלמויות המקצועיות באיגוד השחייה ואת הקשר עם אתנה, נצר שומר שלום, אמר: "אנחנו מאוד שמחים שהצלחנו להביא איש מקצוע בעל שם כזה לישראל, ועוד יותר שמחים כשראינו עד כמה הגעתו תורמת לשחייה ולבעלי המקצוע המצוינים שיש לנו בישראל. אני רוצה להודות לאתנה ולרפואת הספורט במכון וינגייט על שיתוף הפעולה בהבאתו של יאן ומשוכנע כי נמשיך לעשות יחד דברים יפים למען השחייה הישראלית".


!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page